Strict Standards: Non-static method Site::isInteger() should not be called statically in /customers/c/a/9/vikingsvanforening.se/httpd.www/controllers/news.php on line 9
Nyhetsbild

Ytterligare Bilder #2

26/01 2011 — Återigen så har ytterligare bilder laddats upp i galleriet. Denna gången handlar det dock om 17 nya bilder.
Läs Vidare Läs Vidare

Ytterligare Bilder

25/01 2011 — Ytterligare 19 bilder har lagts till i galleriet.
Läs Vidare Läs Vidare

Medlemsinfo

Publicerad den 15/12 2010, 03:03:24

Barken Viking skall på varv i 11 veckor. Så vi kan först räkna med att hon åter är på plats vid Lilla Bommen omkring utgången av mars månad.
Det är stora grejer som är på gång. Hela riggen skal ha sig en omgång, som det ser ut nu skal även masterna tas i land. Efter vad vi vet har de aldrig varit loss från skeppet. När hon låg vid Gotenius Varv 1994 hade man endast de 3 toppstängerna nere samt alla rå så klart. Det kan bli lite av ett äventyr att skåda när de tas i land.
Köket ombord eller ”byssan” skall likaså ha sig en omgång. Gammalt ut och nya grejer in.
När Viking låg vid City varvet för så där 10 år sedan blev hela skrovet blästrat så det är väl icke troligt att man blästrar mer än det som ligger under vattnet denna gången.

Årsmötet sker först efter att Viking åter är vid Lilla Bommen i April men det står vi ju nog ut med.

Det har gått bra för föreningen detta året som nu snart är till ända. Idag kan vi mönstra lite över 100 medlemmar. Vid årsmötet i år var antalet nere på 43 medlemmar och tankar på att lägga ner var mycket nära. En omröstning på mötet gjorde att vi, endast med ett par rösters övervikt, skulle se tiden an. Så nu är det till att hålla fast vid medlemsskapet kära medlemmar.

Från styrelsens sida skall vi nu försöka att hålla i gång en infosida på hemsidan. Det har varit lite dåligt med det. Vi har en mycket fin webbmaster, men får han ingen info så kan han icke lägga in något heller. Med detta brev är det även en uppdaterat Styrelselista, alla är nu med på den.

Skulle det vara behov av en medlemsförteckning, eller önskningar om en sådan låt oss ta del av den önskningen. Då kan vi trycka upp en och skicka den till medlemmarna.

Vi har e-postadr. till några av medlemmarna, men vet du om att vi icke har just din vänligen lämna den till oss, på det viset kan vi spara in på porto och snabbare nå ut med information, när vi vill nå dig.

Styrelsen.